Als gemeente kun je beoefenaars of aanbieders stimuleren zichzelf te promoten en te etaleren. Doel is mensen bekend te maken met én enthousiast te maken voor het aanbod in de gemeente. In juni kun je daarvoor aansluiten bij een landelijk initiatief: iktoon.
Iktoon is de landelijke promotiecampagne van kunst en cultuur. Verenigingen en individuen die in hun vrije tijd creatief actief zijn tonen wat ze in huis hebben en stimuleren anderen om mee te doen. De ambitie is om meer mensen met een afstand tot cultuurbeoefening actief deel te laten nemen aan Iktoon. Het bundelen van al deze activiteiten onder de Iktoon-vlag is de kans om samen te werken aan de zichtbaarheid, herkenbaarheid en toegankelijkheid van amateurkunst en creatieve activiteiten.
Iktoon maakt amateurkunst en creatieve activiteiten in al zijn diversiteit zichtbaar en stimuleert de sociaal-culturele participatie van kunst- en cultuurbeoefening. De campagne is per 1 maart 2019 ondergebracht bij het LKCA. Iktoon trekt samen op met verschillende partners, zoals gemeenten, provincies, culturele en maatschappelijke organisaties, om de lokale amateurkunst en creatieve activiteiten onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Klik hier voor de website van Iktoon.